Hier vindt u de een aantal veel gestelde vragen met bijpassende antwoorden.

1. Mijn intermediair / tussenpersoon / bank zegt dat ik de taxatie via hem moet regelen. Klopt dat?
Nee. U bent vrij in uw keuze van een taxateur, mits deze aan de wettelijk gestelde eisen voldoen. Taxateurs werkzaam voor Holland House Makelaars voldoen volledig aan deze eisen.


2. Wordt het taxatierapport door alle banken en financiŽle instellingen geaccepteerd en zijn de rapporten geschikt voor Nationale Hypotheek Garantie (NHG) financieringen?
Ja. Al onze taxateurs zijn aangesloten bij de branchevereniging VBO. De taxatierapporten voldoen aan de laatste normen, welke zijn vastgesteld door het Centraal Hypothecair Fonds (CHF). Mocht er toch onverhoopt een rapport geweigerd worden dan verzorgen wij voor u een nieuw taxatierapport. Onze rapporten worden ook geaccepteerd voor Nationale Hypotheek Garantie (NHG) financieringen. Dit kan zijn bijvoorbeeld bij aankoop en/of een (her)financiering.


3. Zijn Holland House taxateurs plaatselijk bekend?
Ja. Holland House taxateurs zijn plaatselijk bekend. Onze taxateurs worden via hun branchevereniging door middel van verplichte permanente scholing op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen binnen het vakgebied.



4. Hoeveel taxatierapporten ontvang ik?
Holland House Makelaars zal u drie taxatierapporten toesturen. Alle exemplaren zijn getekend. Een exemplaar is voor uw eigen administratie en twee voor de bank en/of tussenpersoon.


5. Wanneer betaal ik de nota?
Holland House Makelaars stuurt u de nota samen met de taxatierapporten. Deze dient u dan binnen veertien dagen aan ons te voldoen. Mocht u de taxatie hebben gebruikt om een financiering te verkrijgen, dan kunt u deze in veel gevallen aftrekken van de belasting. Vraag uw belastingadviseur voor meer informatie.